luni, 13 decembrie 2010

MODEL DE CERERE CATRE SECTIA PENSII MILITARE A MApN, MAI, SRI si SIE

          I. Recomandarea Comitetului Director al SCMD este sa nu trimitem adeverintele catre Sectiile pensii militare ale MApN, MAI, SRI si SIE, din mai multe motive, inclusiv a  faptului ca la ora actuala conform Hotararilor Curtii de Apel de la Cluj, HG 735/2010 este suspendata si anulata pana la judecarea unui eventual recurs din partea Guvernului Romaniei, iar orice document emis in virtutea acestui act normativ, anulat, nu are nici un rost.
         Pentru cei care totusi, doresc sa trimita aceste adeverinte, va propunem urmatorul model de adresa - notificare, catre sefii acestor structuri:
ŞEFULUI SERVICIULUI PENSII MILITARE ŞI DREPTURI SOCIALE
DIN DIRECŢIA FINANCIAR-CONTABILĂ A (MApN, MAI, SRI, SIE)
                 Subsemnatul/a.......................................................................................................................
                  (gradul, numele, iniţiala tatălui şi prenumele)
 domiciliat/ă în ................................................................................................................................
                  (se menţionează adresa celui în cauză)
 telefon....................., pensionar militar în plată la..........................trecut în rezervă/încetat activitatea la data de ......................., în condiţiile Legii nr……../……..,
obligat de prevederile H.G. 735/2010 şi Ordinul ......./....... al (M.Ap.N., M.Ad.I., S.R.I., S.I.E.) şi împotriva voinţei mele, înaintez veniturile realizate pe timpul activităţii şi menţionez că
        NU SUNT DE ACORD CU RECALCULAREA PENSIEI ACTUALE
- Numărul deciziei de pensie...................................................................................................
                     (se trece numărul deciziei/data emiterii)
- Numărul mandatului de plată a pensiei..................................................................................
- Codul numeric personal ......................................................................................................
- Unitatea militară din care am trecut în rezervă......................................................................
din localitatea .........................................
          Anexez în original următoarele documente:
- adeverinţa privind veniturile brute/nete lunare individuale realizate, eliberata de UM…………., cu nr........................din ..............................
          Anexez în xerocopie următoarele documente:
- decizia de pensie nr…………………………
- carte identitate
- cupon mandat de plata a drepturilor de pensie militară
         În cazul în care efectuaţi recalcularea pensiei mele mă simt dator să vă reţin atenţia că se încalcă unele norme ale legislaţiei internaţionale şi interne, în principal
• Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a Libertăţilor fundamentale, Articolul 14 . Interzicerea discriminării;
• Primul Protocol adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a Libertăţilor fundamentale unde este prevăzută protecţia proprietăţii, la art. 1 precizează că „Orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauza de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional.”
• Jurisprudenţa CEDO a statuat că:
            - noţiunea de „bun” înglobează orice interes de drept privat ce are o valoare economică, astfel încât dreptul la pensie poate fi asimilat unui drept de proprietate, iar pensia unui bun proprietate privată (cauza Buchen contra Cehiei din 2002);
           - o reducere substanţială a nivelului pensiei ar putea fi considerată ca afectând substanţa dreptului de proprietate şi chiar a însăşi dreptului de a rămâne beneficiar al sistemului de asigurări la bătrâneţe (cauza Muller versus Austria)
• Comunicarea Comisiei Europene din anul 2000 intitulată : Evoluţia protecţiei sociale dintr-o perspectivă pe termen lung – Pensii sigure si viabile (COM/2000/0622 final ) precizează expres că problematica sistemului de pensii rămâne în sarcina statelor membre , dar trebuie să se înscrie în capacitatea Uniunii Europene de a promova un nivel ridicat de protecţie socială , obiectiv fundamental statuat de art.2 al Tratatului instituind Comunitatea Europeana ;
• Comunicarea Comisiei Europene din anul 2001 adresată Consiliului , Parlamentului European, Comitetul Economic si Social European si Comitetului Regiunilor, referitoare la Armonizarea integrată a unui serviciu de strategii naţionale ce vizează garantarea unor pensii sigure si viabile(COM(2001)362 final). Comisia Europeana propune o serie de obiective printre care şi prezervarea capacităţii sistemelor de pensii de a asigura atingerea acelor obiective sociale care constau în asigurarea unor venituri sigure si convenabile pensionarilor şi care să asigure condiţii de viaţă decente persoanelor în vârstă.
• Carta socială europeană revizuită, adoptată la Strasbourg la 3 mai 1996 şi ratificată de România prin Legea nr.74 din 3 mai 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.193 din 4 mai 1999. Astfel această cartă, care prin art.12 al părţii a II-a reglementează între altele “Dreptul la securitate socială”, prevede, de asemenea, la art.E al părţii a V-a, “Nediscriminarea”,
• Directivele Europene nr.86/378/EEC şi 97/96/EC care se referă la "o categorie particulară a lucrătorilor" , „acordarea pensiei e legată direct de durata serviciului militar, iar pensia este calculată raportat la ultima soldă a gradului militar, sau media pe 6 luni”
          Prin aplicarea forţată a prevederilor Legii nr.119/2010 şi H.G./35/2010 încălcaţi prevederi ale Constituţiei României/2003 astfel:
- art.11 alin.(1) – „Statul român se obligă să îndeplinească întocmai şi cu bună credinţă obligaţiile ce-i revin din tratatele la care este parte”
- art.11 alin.(2) – „Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern”;
- art. 15 alin. (2) – „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia Legii penale sau contravenţionale mai favorabile.
- art. 20 alin. (1) – „Dispoziţiile constituţionale privind drepturile şi libertăţile cetăţenilor vor fi interpretate şi aplicate în concordantă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, cu pactele şi cu celelalte tratate la care România este parte”.
- art. 20 alin. (2) – Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi legile interne, au prioritate reglementările internaţionale, cu excepţia cazului în care Constituţia sau legile interne conţin dispoziţii mai favorabile”.
- art. 148 alin. (2) – „Ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
- art. 148 alin.(4) - „Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării si din prevederile alineatului (2)”.
• Decizia Nr.20 din 2 februarie 2000 a Curţii Constituţionale a României care precizează:„Curtea Constituţionala reţine că instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare şi pentru magistraţi nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea constituind o compensaţie parţială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutelor speciale cărora trebuie să li se supună militarii si magistraţii”.
• Decizia nr. 120 / 15 febr. 2007 a Curţii Constituţionale care subliniază: “...În cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior.”
         În concluzie justificarea de către Guvern a recalculării şi diminuării pensiilor speciale ca măsură cu caracter excepţional prin Legea 119/2010 nu se poate întemeia pe prevederile art.53 din Constituţia României din 2003, care ar permite evocarea sa şi anume caracterul limitat în timp, efectul recalculării pensiilor fiind unul definitiv şi nu temporar.
          În situaţia că nu veţi respecta normele legislative interne şi internaţionale susmenţionate, precum şi hotărârile judecătoreşti ale Curţii de Apel Cluj: Sentinţa civilă nr.338/28.09.2010 de suspendare şi Sentinţa civilă nr.443/23.11.2010 de anulare a dispoziţiilor art.2, alin.(2), (3), (4), (6) şi (7), art.6 alin.(1), (2) şi (4) şi art.10 alin.(2) din H.G. 735/2010, îmi rezerv dreptul de a apela la instanţele de judecată interne şi internaţionale competente.
   
           Data................................                                                                                  Semnătura

   Expediţia cererii: se face prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la următoarea adresă:


             MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
             DIRECŢIA FINANCIAR-CONTABILĂ
            SECŢIA PENSII MILITARE
      Str. INTRAREA DRUMUL TABEREI, Nr. 7-9, O.P. 66, SECTOR 6, BUCUREŞTI
                   (tel. 0213195858, int. 2837)
(pentru cei de la MApN, iar pentru cei de la celelate ministere la adresele directiilor financiare  ale acestora)
   Alte sugestii:

- înainte de expediere, recomandarea de a face la notariat o copie legalizată după adeverinţe;
- cererea nu trebuie să fie cuprinsă neapărat pe o singură pagină sau filă;
- referitor la lipsa unor perioade de cotizare din adeverinţe, menţionate distinct, inclusiv demersurile realizate, de ex: 
  • nu există referiri asupra veniturilor realizate în perioada 01.01.1992- 01.02.1992 (încadrat la U.M. 01512 - Sibiu). Am sesizat U.M. 02462 Piteşti prin adresa nr. T-730/03.11.2010, până la data expediţiei cererii către instituţia dvs. nu am primit niciun răspuns;
- o menţiunea finală legată de adeverinţe poate fi aceasta : ˝Nu pot confirma sau infirma corectitudinea celorlalte date înscrise în adeverinţe, responsabilitatea fiind a structurilor emitente˝.

Notă: poate unele menţiuni, în special cele legate de perioadele lipsă par inutile, însă trebuie ţinut cont de faptul că odată expediate cererea şi adeverinţele cu perioade lipsă, indiferent că se realizează prin CMJ sau personal - foarte greu se va realiza o corectare ulterioară (posibil ca pt. acele perioade să nu mai fie emise niciodată adeverinţe) , răspunderea pentru perioadele lipsă fiind a M.Ap.N. - nu a rezerviştilor.

             II. Pentru cei care nu au trimis inca cererile de eliberare a adeverintelor de venit si vor sa trimita aceste cereri catre comandantul Centrului Militar Judetean, Comitetul director va recomanda urmatorul model:

                                               Domnule Comandant,

                   Subsemnatul/a _____.(r) ________________________________, fiul/fiica lui _______________________ şi ____________________, născut/ă la data de_____________, în __________________________, CNP:____________________, legitimat/ă cu C.I. seria ___ nr.________, domiciliat/ă în _________________________________________________

_____________________________________________________________,

telefon_____________________, în prezent, pensionat/ă militar cu mandat de pensie nr._______________, prin decizia nr.______________/________ şi dosar de pensionare nr._______________/_________, vă rog să binevoiţi a-mi aproba emiterea unei adeverinţe din care să rezulte veniturile brute/nete pe fiecare lună realizate pe perioada desfăşurării activităţii în cadrul ____________________________in perioada_______________________ şi contribuţia la fondul pentru pensia suplimentară.

      Data                                                                                                                    Semnătura

(Se va trimite in acelasi mod, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire pe adresa CMJ)
Va dorim succes !

Biroul Operativ al Filialei Botosani a SCMD