PUNCT DE VEDERE AL FILIALEI 1 PITEŞTI A SCMD - MESAJ ADRESAT VIITORULUI MINISTRU AL APĂRĂRII NAŢIONALE , SPRIJINIT DE USL , Domnul General Lt. (r) CORNELIU DOBRIŢOIU
"…nu sunt pierdute decât acele bătălii pe care nu le începi niciodată...."
- Sistarea imediata a procesului ilegal de revizuire / regularizare a pensiilor militare. Anularea actelor normative care au stat la baza acestui proces si trecerea la remedierea consecintelor pecuniare legate de acest proces.
- Adoptarea de urgenta a unui pachet legislativ prin care sa se revina la legile ocupationale si la Statutul Militar pentru personalul din sistemele apararii, ordinii publice si sigurantei nationale (AOPSN). Pachetul legislativ trebuie lucrat atent in prealabil si introdus in Parlament cu celeritate iar toate pensiile sa fie judecate cu aceeasi unitate de masura si nu dupa principii iluzorii (ca acel al asazizei contributivitati), si dupa estimari facute din burta si pe criterii netransparente sau documente inexistente in arhive sau neverificabile.
- Dorim ca pensiile sa reflecte corect ierahizarea pe grade, functii, responsabilitati si conditii de munca a personalului din AOPSN, participarea la misiuni internationale si in cadrul Comandamentelor strategice ale NATO, EU, ONU (dupa caz).
- Adoptarea masurilor legale de cercetare a abuzurilor facute de conducerea ministerelor AOPSN asupra pensionarilor militari si evaluarea consecintelor acestor abuzuri (decese, imbolnaviri, executari silite, afectarea spiritului de corp si a moralului rezervistilor, impactul acestor aspecte asupra contingentului activ al celor din AOPSN si a credibilitatii Romaniei ca membra a NATO).
- Constituirea imediat dupa preluarea guvernarii a unei comisii interministeriale care impreuna cu Corpul de Control al Primului Ministru si Curtea de Conturi sa execute un control de fond pe problematica pensiilor militare la ministerele si structurile de forta si la arhivele militare / CMJ -uri, care sa se finalizeze cu anchetarea, si dupa caz, trimiterea in judecata a celor vinovati de toate aceste aspecte de mai sus (ministri / directori ai structurilor in cauza, secretari de stat implicati, sefii directiilor financiar-contabile, presedintii caselor sectoriale de pensii, comandantii arhivelor militare si sefii CMJ). Stim ca deranjul va fi mare dar CURATENIA TREBUIE FACUTA si de aceea va rugam ca aceste aspecte sa fie respectate intocmai si USL sa nu se complaca cu jumatati de masura si melescanisme capro - varziste. Noi cei din SCMD nu suntem dispusi sa iertam si sa trecem mai departe asa cum de obicei fac politicienii. Jignirea, umilinta, mizeria indurate in justitie, moartea si imbolnavirea grava a unora dintre noi, tratamentul nemeritat al celor care au adus onoare tarii si au luptat pentru afirmarea ei in NATO, falsul in acte publice, minciuna, distrugerea arhivelor militare (unde au lucrat toti neavenitii intorcand totul pe dos), cheltuielile suplimentare la care a fost pus statul cu asazisa recalculare / revizuire / regularizare, deciziile de pensionare ilegale si cu greseli flagrante, emise in batjocura, zeflemeaua cu care am fost tratati de acesti nemernici care nu au raspuns contestatiilor noastre ( sau au raspuns identic in majoritatea cazurilor cand totusi au raspuns), nemernici care s-au ascuns in spatele unor semnaturi indescifrabile ca lasii si dezertorii, sunt IMPARDONABILE si atrag in mod clar CONSECINTE PENALE din partea vinovatilor. Ori, noi constatam ca politicienii se cam iarta intre ei, se plimba de la un partid la altul, se bat pe umar unii pe altii, dar domnilor din PNL si USL, totul are o LIMITA. Asadar, asa cum la Nuremberg sobolanii fascisti nu s-au putut scuza ca au executat ordinele Fuhrerului si au fost pedepsiti, asa si noi acum nu vrem sa vedem altceva decat pedeapsa aspra a legilor tarii impotriva celor care din obedienta, nestiinta, neglijenta sau in mod intentionat, ne-au facut rau noua, poporului roman si sistemului AOPSN.
- Cat despre Presedinte si Comandantul Suprem, el va plati cand ii va veni randul, dupa merit. Daca masurile punitive de mai sus nu se vor aplica din varii motive, noi membrii SCMD vom reactiona cu vehementa in pofida faptului ca va oferim acum sprijinul nostru. In randul nostru nu exista resemnare ci o indignare legitima pe care PNL si USL trebuie sa le ia in seama in mod serios pentru ca fara sanctionarea faradelegilor, mizeriile de acest gen la adresa militarilor se pot repeta.
- Refacerea spiritului de corp al cadrelor militare, a legaturii cadrelor active cu cele in rezerva / retragere. Analizarea viitorului ANCMRR , a patronajului acesteia precum si a patrimoniului aferent detinut. Studierea si aplicarea in acest domeniu a experientei tarilor din NATO, pentru ca in locul ANCMRR sa apara o structura independenta a rezervistilor care sa apere drepturile militarilor, si sa aiba cu adevarat un rol concret si nu unul decorativ si abstract, paralel cu spiritul de corp si etosul militar, asa cum se intampla in prezent.
- Aplicarea de masuri urgente pentru recuperarea terenurilor si activelor aferente AOPSN instrainate, concomitent cu masuri corespunzatoare aplicate celor vinovati de acest lucru.
- Reexaminarea sistemului invatamantului militar si remedierea distorsionarilor aparute. Eliminarea nepotismelor si a “filierei indirecte” prin care se strecoara tot felul de candidati dubiosi in randul ofiterilor si subofiterilor in tot sistemul AOPSN (vezi crima din Dorobanti, vezi coruptia din garnizoana Pitesti unde cadre din MApN si din unitatile locale au fost judecate pentru trafic de influenta, precum si cele relatate de locotenentul curajos dat afara din sistem pentru ca a spus adevarul si pentru ca gestul sau a deranjat mafiile din statul actual). Aceasta filiera poate fi utilizata doar pentru aducerea in sistemele AOPSN a unor elemente gen unicat sau foarte greu de pregatit altfel. In perioada ceausista exista si atunci un sistem prin care “muncitorii” trebuiau sa ajunga in sistemele AOPSN si sa devina chiar sefi. Vedem ca acum in AOPSN pe langa ministri gen Igas si Oprea au aparut o serie intraga de sefi (gen Soric) care au ajuns sus pe scurtaturi (politice sau de cumetrie) si care fac rau sistemului in ansamblu si duc in derizoriu ghidul carierei si principiile meritocratiei. De aceea PNL si USL sa evalueze aceste aspecte si sa inlature imediat deficienteleconstatate. Este revoltator faptul ca unii au ajuns generali (ex. ZISU) la varste cand altii erau capitani, tocmai pe aceste principii criticate mai sus. Altii au fost reactivati sau avansati pe criterii politice (Oprea, Ontanu etc.). E o rusine faptul ca aproape toate partidele, inclusiv unele din USL actual au facut asemenea avansari ale activilor si rezervistilor. Am ajuns in situatia in care noi cei de cariera am fost dezonorati si ne-am pierdut gradele iar toti neavenitii ajung colonei sau generali / chestori, rasar ca ciupercile pe marginea santului, apar pe panouri electorale staliniste si duc in derizoriu onoarea si demnitatea militara. Nu intelegem de ce sportivii din cluburile militare trebuie sa primeasca grade. Oare tara nu are alte metode de recompensare? Pe ce principii au fost facute inaintari in grad in cadrul ANCMRR si UNPR in ultima perioada? Sunt respectivii introdusi in lucrari la CMJ pe functii corespunzatoare gradului? Asa ceva se poate doar in Uganda, Bangladesh si alte tari de acest gen, dar nu intr-o tara membra UE si NATO. Dorim caTOATE GRADELE DATE AIUREA SA FIE RETRASE IMEDIAT CE SE VA PRELUA PUTEREA DE CATRE USL. Altfel vom ajunge ca poporul sa confunde generalul si colonelul cu majordomul de la Mariott sau Lido si poate cand va apare cate un general sau colonel veritabil pe strada unii cetateni ii vor baga bacsisul in buzunar si-l vor ruga sa cheme taxiul.
- Tot ceea ce s-a stabilit la intrarea in Alianta (structuri, piramida cadrelor, legislatia aferenta, bugetarea, inzestrarea, etc.) sa intre in opera si sa se refaca tot ceea ce s-a pierdut sau s-a denaturat intre timp. Armata sa-si reocupe cu adevarat locul si rolul pe care il merita, iar cei care slujesc sau au slujit in ea sa nu se mai simta batjocoriti si supusi oprobriului public de asazisi “comandanti supremi” si prim ministri inculti, ca fiind posesorii unor salarii si pensii nesimtite. Poporul sa inteleaga ca apararea tarii costa, iar cei ce se ocupa de aceasta, cei ce garanteaza cu viata libertatea tarii si onorarea angajamentelor internationale, merita onorati si platiti ca atare.
- Dorim ca USL sa valorifice la toate nivelele central, sectorial, local, potentialul valoros al cadrelor militare in rezerva si in retragere prin cooptarea si angajarea lor imediata in actiuni si activitati menite sa potenteze sistemele AOPSN, sa revigoreze economia, administratia, infrastructura tarii, etc.
Biroul operativ al Filialei 1 Botosani a SCMD va analiza, in scurt timp acest material, si daca isi va insusi punctul de vedere al Filialei 1 Ploiesti, il va trimite USL Botosani, pentru a fi trimis organelor centrale ale USL, in vederea i insusirii lui si includerii in programul de guvernare al USL.
Prezentăm în continuare şi viziunea PNL, referitoare la politica de apărare.
VIZIUNEA PNL IN DOMENIUL APARARII
In acest sens, Romania s-a angajat, odata cu depunerea documetelor de ratificare a Tratatului de la Washington, sa sprijine efortul de restructurare si modernizare a armatei pentru cresterea interoperabilitatii cu fortele aliate si asumare a riscurilor, responsabilitatilor si beneficiilor comune, prin alocarea a 2,38% din PIB pentru bugetul apararii. Sustinerea politica a angajamentului financiar, asumat fata de aliati, a scazut dramatic si astazi atinge pragul destructurarii institutionale din cauza subfinantarii cronice.
Aceasta atitudine politica iresponsabila poate genera premizele decuplarii de structurile Euro-Atlantice datorita prabusirii credibilitatii noastre ca aliat, al carei vector de imagine consta exclusiv in participarea la operatii internationale. In actualul context politic intern, angajamentele operationale conduc la erodarea inevitabila si prematura a capacitatiilor militare atata timp cat am inghetat investitiile pentru generarea si regenerarea lor.
Datorita limitelor culturii de securitate regimul actual nu intelege ca ponderea resurselor trebuie sa corespunda obiectivelor strategice ale procesului de aparare comuna, conform prevederilor Art. V al Tratatului de la Washington. Aceast lucru necesita finantarea pe termen lung a modernizarii si interoperabilitatii fortelor, asigurarea capacitatii lor de dislocare si sustenabilitate pe masura standardelor operationale ale procesului apararii comune al NATO.
Cu alte cuvinte, participarea actuala in Afganistan, apreciata de altfel, nu substituie responsabilitatile mari pe care le avem in cadrul apararii comune, si indeosebi pentru consolidarea granitei de Est a aliantei. PNL considera ca România nu-şi poate permite astăzi să facă eroarea strategică, in care persista actuala administratie regimul actual, de a ignora provocările si riscurile mediului internaţional de securitate, angajamentele asumate la nivelul NATO si al UE si nu trebuie să ridice dubii în ceea ce priveşte credibilitatea sa ca aliat.
Actualmente, din volumul total al resurselor financiare, institutia consuma aproximativ 80% pe cheltuieli de personal, inzestrarea cu echipamente militare a fost abandonata iar cheltuielile de operare si intretinere, care ar trebui sa genereze cresterea capacitatii sale operationale si a interoperabilitatii cu armatele statelor membre NATO, reprezinta 10% ceea ce contureaza clar falimentul institutional. Amplificarea efectelor crizei economico-financiare, morale si de legitimitate politica, ale actualei puteri, nu trebuie sa conduca la destructurarea institutiilor de aparare prin subfinantare si atacuri virulente la adresa spiritului lor de corp, pentru ca ele sunt ultimele ultimile bastioane de rezistenta in apararea statului roman si implicit a aliatilor nostri, in conformitate cu prevederile Art. V al Tratatului de la Washington.
In acest sens, vom actiona prioritar pentru reducerea efectelor devastatoare ale subfinantarii si antagonizarii categoriilor socio-profesionale. Ca aliat trebuie sa consolidam credibilitatea noastra strategica, dar si demnitatea armatei romane pentru indeplinirirea vocatiei sale istorice aici la granita spatiului Euro-Atlantic. PNL doreste ca Armata Romaniei sa devina o elita, asa cum era in perioada interbelica, si sa-si recapete mandria afectata de anii de umilinte si incompetenta manageriala. PNL va urmari o crestere graduală a volumului resurselor alocate apărării de la 1,31% la minim 2 % din PIB, prin rate anuale de 0,30 %.
Acest proces va fi insotit de reducerea arhitecturii birocratice guvernamentale exagerate şi depăşirea efectelor crizei economico-financiare. Suplimentar, va susţine creşterea volumului surselor extrabugetare pentru finanţarea efortului de înzestrare prin:
BIROUL OPERATIV